Het snelmasker gebruiken in Gimp

snelmasker in Gimp gebruiken

Als je heel snel een object moet selecteren/bewerken dat niet bestaat uit mooie rechte lijnen, kan je het beste het snelmasker gebruiken. Daarmee heb je in no-time een selectie gemaakt.

Klik hier voor de YouTube video.

4 gedachtes over “Het snelmasker gebruiken in Gimp

  1. Beste Mariel, heel leuk deze lessen over GIMP! Dit programma is echt de moeite waard om te leren gebruiken, ik ben het helemaal met je eens.

    Ik ben net een wordpress blog begonnen over Inkscape, wat nauw verwant is aan de GIMP. Het gaat om tekenen met vectoren, zoals in Illustrator en Corel Draw. Maar net als GIMP, helemaal gratis en open source.

    Like

    • Hoi kirstie

      Wat leuk! ik ken Inkscape ook, en was eigenlijk ook van plan om daar later ook filmpjes over te maken. Maar voorlopig ben ik met Gimp nog niet klaar. Er zijn nog zoveel leuke onderwerpen om over te vertellen. ik wilde je blog bekijken, maar ik zie nergens een link. Misschien kunnen we linken naar elkaar, ook leuk voor onze bezoekers.

      Mariel

      Like

      • Hai Mariel,
        Ja die link met WordPress doet het nog niet, hoewel ik wel ben ingelogd.. Hmm ..zo beter? Ik zal je youtube film kanaal wel willen linken, dat is natuurlijk heel nuttig. En zoveel is er niet in het Nederlands. Ik heb een tijdje in GIMP met vectoren zitten tekenen, maar dat is handiger in Inkscape, kwam ik achter. Foto’s gaan weer veel beter in GIMP.

        Like

  2. Ik heb inmiddels je blog gevonden 🙂
    Ik heb zelf veel ervaring met het hele Adobe pakket, ik was dan ook verrast dat het allemaal zoveel goedkoper kan. Het is wel enorm omschakelen van Adobe illustrator naar Inkscape, maar als je er eenmaal een beetje mee bezig bent, went het toch snel.
    Alleen Scribus heb ik nog niet zo bekeken. Dat zou de tegenhanger van Adobe InDesign moeten zijn dan. Ook daar ben ik erg benieuwd naar.
    Ik heb voor gimp gekozen omdat ikzelf graag foto’s bewerk en manipuleer. Dus daar weet ik dan ook het meeste van.
    Echt leuk om ook anderen erover te zien/horen vertellen.
    Ik heb ook een Facebookgroep geopend voor Gimp. Daar is nog niet veel beweging in, maar alles op zijn tijd zal ik maar zeggen 🙂
    ik zal eens kijken hoe en waar ik jouw blog kan linken op mijn blog.

    Like

Geef een reactie

